ANKARA TÜBİTAK 2204 BİLİMSEL DANIŞMANLIK EĞİTİMİ

Türk Coğrafya Kurumu /

DUYURU

 

COVID-19 virüsüne karşı alınan önlemler kapsamında 21-22 Mart 2020'de Ankara,Keçiören Kampüs Anadolu Lisesi'nde yapılması planlanan "TÜBİTAK 2204-A/B Projeleri Bilimsel Danışmanlık Eğitimi" programı, ileride şartların yeniden uygun olacağı bir tarihte yapılmak üzere ertelenmiştir.

TCK Yönetim Kurulu

 

 

ANKARA TÜBİTAK 2204 BİLİMSEL DANIŞMANLIK EĞİTİMİ

21-22 Mart 2020 tarihlerinde “TÜBİTAK Lise / Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Nasıl Yapılır?” Temalı, aşağıda içeriği verilen 2204 Bilimsel Danışmanlık Eğitimi düzenlenecektir. Eğitimin kapsamı tüm liselerden tüm branş öğretmenlerinin katılımına yönelik olacaktır.

Eğitime katılım için aşağıdaki formun doldurulması  ve eğitim ücreti 100₺ nın hesap adı Türk Coğrafya Kurumu Derneği ve IBANumarası TR09 0006 2000 6010 0006 2999 35 olan hesaba ad soyad belirtilerek bağış başlığıyla yatırılması gerekmektedir. Son başvuru tarihi 13 Mart 2020 Cuma saat 17.00 dir. Katılımcı sayısı 80 kişi ile sınırlıdır.

Eğitmen: Prof.Dr. Eyüp Artvinli

Eğitim Yeri: KEÇİÖREN KAMPÜS ANADOLU LİSESİ

Kuşcağız Mah. Sanatoryum Caddesi No 223 Keçiören Ankara 06290

Başvuru Formu : https://forms.gle/rMUkFoVGcN6qQjJ58 

 

Eğitim Başlıkları ve Program:

1. Gün: 21 Mart Cumartesi 09.30 -17.30

09.30-11.00: Proje Döngüsü, Neden Proje Tabanlı Öğrenme, Diğer Öğrenme Türlerinden Farkı Ve Etkileri

11.15-12.30: TÜBİTAK Lise/Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışma Süreci ve 2020 Yılı Yarışmasındaki Yenilikler

13.30-14.15: Proje Tabanlı Bakış Ve Eleştirel Düşünme/Farklı Bakma

14.30-15.45:

  • Proje Raporu Nasıl Yazılır? (Projede Uygun Konu Seçimi, Konu Seçimini Sınırlayan Etmenler, Projelerde Kaynak Tarama Yöntemleri ve Güncel Literatüre Erişme
  • Konunun özgünlüğünün test edilmesi
  • Ulusal ve Uluslararası Örnek Proje Kaynakları, Veri Tabanları, Tez Merkezleri ve Kullanımları,
  • Literatür/Giriş Yazımı

16.00-17.15:   

  • Araştırma Problemi ve Alt Problemlerin Oluşturulması, Hipotez Nedir? Hipotez ve Alt Hipotez Nasıl Geliştirilir?
  • Yöntem (Alana Uygun Bilimsel Yöntem, Model, Veri Toplama Araçları, Yapılan İşlemler) nasıl yazılmalı?
  • Bilimsel Bir Araştırma Yazımı: Konuya Uygun Hangi Kurumlarla İşbirliği Yapılacağının Tespiti;  Bulgular, Sonuç ve Tartışma, Öneriler, Kaynakça yazımı nasıl yapılmalı ve nelere dikkat edilmeli?

2. Gün: 22 Mart Pazar 09.30 -17.30 (Branş Grupları Atölye Çalışmaları)

09.30-11.00:

  • Yazılan Raporların TÜBİTAK Orta Öğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Değerlendirme Kriterlerine Göre Analizi
  • Örnek Proje Analizi Üzerinden Konu Seçimi Yapma ( Atölye Çalışması )
  • Örnek Proje Analizi Üzerinden Giriş/Literatür Yazma ( Atölye Çalışması )

11.15-12.30:

  • Örnek Proje Analizi Üzerinden Yöntem Yazma
  • (Araştırma Deseni Problem ve Alt Problemlerin Oluşturulması,
  • Hipotez Nedir? Hipotez Ve Alt Hipotez Nasıl Geliştirilir?,
  • Veri Toplama araçları ve verilerin analizi) ( Atölye Çalışması )

13.30-14.15: Örnek Proje Analizi Üzerinden Bulgular, Sonuç ve Tartışma, Öneriler ile Kaynakça Yazma,

14.30-15.45: Yazılmış Raporların Sunumu / Sunum ve Poster Hazırlama Teknikleri ( Atölye Çalışması )

16.00-17.00: Değerlendirme ve Sertifika Töreni

 

İLETİŞİM:

 

KEÇİÖREN KAMPÜS ANADOLU LİSESİ

Turgay Cabar

Kuşcağız Mah. Sanatoryum Caddesi No 223 Keçiören Ankara 06290

GSM: 05443481356

Web : www.kampuskoleji.com.tr

 

Mesut Süzer

Türk Coğrafya Kurumu Yönetim Kurulu Üyesi

GSM: 05324429208

E-Posta: mesut.suzer@enka.k12.tr 

www.tck.org.tr

Etkinliklerimizden