TÜBİTAK 2204 BİLİMSEL PROJE DANIŞMANLIĞI ONLINE EĞİTİMİ ( 19-20-21-22-23 Mayıs )

Türk Coğrafya Kurumu /

 

Türk Coğrafya Kurumu tarafından TÜBİTAK Lise / Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışması (2204 A ve B projeleri) için aşağıda içeriği ve özellikleri verilen “TÜBİTAK 2204 Bilimsel Proje Danışmanlığı Eğitimi” düzenlenmektedir. 

Eğitmen:
Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ 

Başvuru Formu İçin Tıklayınız!


Hedef Kitle:
 TÜBİTAK 2204-A ve B projelerine danışmanlık yapmak isteyen her tür ortaokul ve lisede görev yapan her branştan öğretmenler,
 TÜBİTAK 4006 Projelerinde görev almak isteyen, danışmanlık yapmak isteyen ya da koordinatörlük yapan her branştan öğretmenler, "Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Psikoloji, Sosyoloji, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türk Dili ve Edebiyatı, Yazılım".
Eğitime İlişkin Bilgiler:
 Eğitim toplamda 7 modül ve 14 saatten oluşmaktadır. Her modül 2 saat sürmektedir.

19 MAYIS SALI: 1. OTURUM 13.00 - 15.00 2. OTURUM 21.00-23.00
20 MAYIS ÇARŞAMBA: OTURUM 21.00-23.00
21 MAYIS PERŞEMBE: OTURUM 21.00-23.00
22 MAYIS CUMA: OTURUM 21.00-23.00
23 MAYIS CUMARTESİ: 1. OTURUM:13.00-15.00 2. OTURUM 21.00-23.00


 Her modülde eğitmen ile canlı ders yapılmaktadır. Eğitmene anlık soru sorabilme imkânı vardır,
 Eğitimde kullanılan materyaller, sunumlar, videolar ve dokumanlar ile iyi örnek tam proje örnekleri katılımcılara verilecektir.
 Her eğitim modülü en az 40 kişi en fazla 60 kişinin kaydı ile başlayacaktır.
Belgelendirme/Sertifika:
Bu eğitim sonunda katılımcılara TÜRK COĞRAFYA KURUMU onaylı Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ imzalı TÜBİTAK 2204 Eğitici Sertifikası verilecektir.
Eğitime Kaydolma:
• Eğitime katılım için aşağıdaki formun doldurulması ve eğitim ücreti olarak 200 ₺ nin aşağıdaki hesaba açıklama kısmına eğitime katılacak kişinin adını ve soyadını bağış başlığıyla (AD- SOYAD-BAĞIŞ) yazarak yatırması gerekmektedir.
Hesap adı: “Türk Coğrafya Kurumu Derneği” GARANTİ BANKASI / LALELİ
IBAN: TR090006200060100006299935

 Başvuru Formu İçin Tıklayınız!

• Ücreti ödedikten sonra lütfen aşağıdaki başvuru formunu doldurunuz. ( Ödeme sonrası formda belirtilen e-posta adresine eğitim linki yollanacaktır.

 

Eğitim İçeriği ve Program:
1. Gün 1. Modül: (2 saat)
 Patent kültürü nedir ve hakkında ne biliyoruz?
 Ülkemizin Patent Kanunu, patent sayıları ve üretkenlik üzerine,
 Girişimcilik nedir? Girişimci millet ne demektir? Ülkemizin girişimcilik geçmişi
 Yenilikçilik ve buluş kavramları,
 Eğitimde neden proje tabanlı öğrenme?
 Proje döngüsü, diğer öğrenme türlerinden farkı ve etkileri
 Bilimde eleştirel düşünme nasıl olur?
 Kaliteli çıktı için kaliteli girdi sağlamak
 Proje yapmak mı üniversite sınavına çalışmak mı daha önemli?
2. Gün 2. Modül: (2 saat)
 TÜBİTAK lise/ortaokul öğrencileri araştırma projeleri yarışma süreci ve 2020 yılındaki yenilikler
2. Gün 3. Modül: (2 saat)
 Proje tabanlı bakış, eleştirel düşünme ve olaylara farklı bakma,
 2204 TÜBİTAK projelerindeki temel sorunlar (konu başlığı, literatür, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler, kaynakça)
3. Gün 4. Modül: (2 saat)
 Proje raporu nasıl yazılır? (projede uygun konu seçimi, konu seçimini sınırlayan etmenler, kurumlarla işbirliği, projelerde kaynak tarama yöntemleri ve güncel literatüre erişme
 Konunun özgünlüğünün test edilmesi,
 Ulusal ve uluslararası örnek proje kaynakları, veri tabanları, tez merkezleri ve kullanımları,
 Literatür/giriş yazımı ve dikkat edilmesi gerekenler,
3. Gün 5. Modül: (2 saat)
 Araştırma problemi ve alt problemlerin oluşturulması, hipotez nedir? Hipotez ve alt hipotez nasıl geliştirilir?
 Yöntem (alana uygun bilimsel yöntem, model, veri toplama araçları, yapılan işlemler) nasıl yazılmalı?
 Bulgular, sonuç ve tartışma, öneriler, kaynakça yazımı nasıl yapılmalı ve nelere dikkat edilmeli?
 Jüri değerlendirme kriterleri nelerdir? (Ön değerlendirme ve bölge finali değerlendirme kriterlerine göre analiz nasıl yapılır?)
4. Gün 6. Modül: (2 saat)
 Yazılan raporların TÜBİTAK orta öğretim öğrencileri araştırma projeleri yarışması değerlendirme kriterlerine göre analizi
 Örnek proje analizi üzerinden konu seçimi yapma ( atölye çalışması )
 örnek proje analizi üzerinden giriş/literatür yazma ( atölye çalışması )
 Örnek proje analizi üzerinden yöntem yazma
 Araştırma deseni problem ve alt problemlerin oluşturulması,
 Hipotez nedir? Hipotez ve alt hipotez nasıl geliştirilir?
 Veri toplama araçları ve verilerin analizi ( atölye çalışması ),
 Örnek proje analizi üzerinden bulgular, sonuç ve tartışma, öneriler ile kaynakça yazma,
4. Gün 7. Modül: (2 saat)
 Projeler için poster hazırlama teknikleri
 Projeler için sunum yapma teknikleri ve bölge finalinde dikkat edilmesi gereken hususlar
 Atölye çalışması Raporlarının Sunulması ve kapanış.

 

 Başvuru Formu İçin Tıklayınız!

 

 

 

Mesut Süzer

Türk Coğrafya Kurumu Yönetim Kurulu Üyesi

GSM: 05324429208

E-Posta: mesut.suzer@enka.k12.tr 

www.tck.org.tr

Etkinliklerimizden